Monday, August 27, 2007

Moro, moro, ostaa poro!

Täna sain oma suulise ja kirjaliku soome keele eksami tulemused teada: suulises 15 15st ja kirjalikus 88,75 91st. Arenguruumi veel on:) Igastahes, suvekool on nyyd läbi. See on suht kurb, sest paljud s6idavad nyyd kusagile mujale 6ppima ja v6ib-olla ma ei näe neid enam kunagi. Samas, tuumik minu s6pradest ja k6ige lahedamatest inimestest jääb siia, niiet väga hull olukord ka pole. Praegu on käimas orientation week, kus näidatakse ylikooli hooneid, räägitakse struktuurist, aetakse korda k6ik praktilised asjad, nagu pangakonto ja ylikooli ja loengutesse registreerimine. Kuna mina olen siin juba pea kuu aega olnud, siis minu jaoks on see nädal suht vaba. Mis p6him6tteliselt sakib sajaga, sest 1) raha on suht otsakorral (ylla-ylla), 2) teised tahavad pidu panna, 3) olen ikka veel antibiootikumide peal, kuna suutsin endale m6nusa angiini hankida. Yhes6naga, shit. Aga muidu on Tampere nyyd palju kirjumaks muutunud, kuna aina rohkem ja rohkem yli6pilasi tuleb siia, sh ka kohalikke soome tudengeid (enne olid vaid kari välismaalasi ylikooli peal lahti).

Ja järgmine nädal algab siis kool. Ma ei tea veel, mis aineid ma 6ppima hakkan, aga selleks on mul tuutorid, kes aitavad mul 6ppekava koostada (tuutorid on mul Mattias ja Tiina - see tyyp räägib väga halvasti inglise keelt, niiet temast suurt kasu pole, aga 6nneks tibi puhub hästi). Arvatavasti selle nädala l6puks on asi selge ja v6ib täie rauaga andma hakata. Ma juba täitsa ootan loenguid, sest see tähendab jälle uusi tutvusi ja m6nusauid äraolemisi. 6ppimist ka muidugi, joo joo.

Vahepeal olen olnud suht bisi. Ses suhtes, et ikka pidevalt toimub midagi kusagil, näiteks on meil olnud mitu barbequed (soome hitt - makkara), saunapidu, niisama väljas hängimisi. Väga syrr olemine oli reedel, kui me olime oma eksamid sooritanud, siis 6htul läks k6vaks andmiseks (v.a minul va kainekal). Aga ilgelt lahe oli vaadata, kuidas enamus inimesi meie kursuselt oli l6puks täiesti smashed v6i destroyed. (siinkohal ääremärkus, et kunagi teen sissekande k6igist ingliskeelsetest väljenditest, mida mulle on 6petatud purjusoleku ja seksi kohta).

Aga jah, iga päev veendun selles, et Soome on ikka kuradima kallis maa, eriti söögi-joogi poolest. Suht masendav. Isegi k6ige odavamad kiirnuudlid maksavad umbes 10 krooni. Aga hea on see, et ylikoolis on korralik kohvik ja 2,35 euro eest saad korraliku l6una. Ja m6nus on see, et sa saad valida päris mitme prae/supi vahel pluss saad v6tta nii palju salateid kui syya j6uad.

Eesti suitsudega on ka kööga. Nyyd rullin ise. Tubakas maksab 2,90 ja sellest jätkub ikka m6neks ajaks (mitte kauaks, aga siiski). V6rreldes sigarettidega on see odav, sest näiteks k6ige odavam pakk suitsu maksab 3 eurot, aga seal on vaid 17 suitsu (mingi soomlaste eri), aga näiteks Marlboro vms maksab pea 4 eurot. Niiet, neid ma palju osta ei j6ua.

Aga siiski, ma olen endiselt ylimalt rahul oma valikuga Tamperre tulla. Väga värsendav on uusi tutvusi soetada ja natuke Eestist eemal olla. Aga juba 7ndal septembril tulen ma nädalavahetuseks Eestisse, niiet ootan siis (arvatavasti laupäeva 6htul) k6iki linnapeale.


Egas siis midagi, nähdään!
Moi, moi!

No comments: