Wednesday, September 19, 2007

M6NED TÄHELEPANEKUD TAMPEREST..

INTERNET:
Tegelikult uudiseid eriti ei ole. Niisama olesklemine siin. Internetist v6in vist t6esti vaid und näha. Asi nimelt järgmine: yhikas leiab mu arvuti WIFI yles, aga selleks, et netti pääseda on vaja passwordi. Sellega tegeleb aga mingi firma, mis on täielikult m*** ja ei suuda neid passworde edastada TOAS'le, kes peaks need edastama tudengitele. Asi venib, ma arvan, niipalju seepärast, et kui me saaksime WIFI, siis oleks see tasuta, me ei peaks maksma. Ja seepärast keegi ei kiirustagi. Eile käisin väikest stseeni tegemas, et mul on 6ppimiseks netti vaja ja et mulle lubati, aga neiu yle laua ainult naeratas malbelt ja lauses: "It's not up to us. We are waiting as well. As soon it's possible, we gonna inform you." Up yours! ma ytleks. Nii ma siis ootan ja vaatan iga päev ega kusagil ei paista m6nd lipikut, mis ytleks, et passwordid on nyyd olemas ja netti saab kasutada.

KÄSI:
M6tlesin, et lähen täna djembet mängima, aga siis m6tlesin ymber ja läksin hoopis arsti juurde. Nimelt umbes kaks nädalat tagasi suutsin oma kätt vigastada. Mitte kyll ise, aga. Olin baaris ja hakkasin vetsu minema, aga mingi jorss tuli teisest vetsust välja ja virutas mulle uksega (täpsemalt ukselingiga) vastu käevart. Sellest on nyyd m6ni aeg möödas, aga käevars on ikka valus ja nats paistes ja seal on mingi imelik muhk. Igastahes, lasen yle vaadata. Minuga ikka juhtub.. Nii ma siis ei lähegi täna mängima. Lodetavasti järgmine nädal, sest see oli t6esti väga lahe, mis seal toimus. Arsti täna aga ei olnud, pean homme hommikul tagasi minema.

J:
Sel pyhapäeval läheb Tamperest ja yldse Soomest ära yks eriti lahe soomlane, kellega ma olen viimased nädalad koos hänginud. Laupäeval on ilmselt ärasaatmispidu ja siis ma ei tea, mis minust edasi saab..

ILM:
Siin on f***** kylm. 6nneks v6i kahjuks ei ole mul termomeetrit, aga ilma kinnasteta on juba suht v6imatu käia. Ja talvejope on ka juba vägagi kasutuses. Ma pakun, et sooja v6ib olla umbes 10 ringis. Kui sinna lisada veel tuul, siis on suht freezing.
Siiski s6idan ikka veel vapralt oma logiseva ja roosa rattaga ja naudin bussivaba elu.

YHIKAS:
Appikene, iga jumala päev toimub mingis köögis midagi. Nad ei väsi. Ma arvan, et v6ib-olla inimesed vahelduvad, aga läbu mitte. Juuakse metsikutes kogustes KARHU 6lut ja syyakse väga palju pastat, pitsat ja muud säärast. Mulle need olengud väga ei sympatiseeri, parem on linna minna ja inimesi näha. Need hispaaniakeelsed lällamised t6esti ei kutsu nii palju. Ja damn, nad jätavad endast maha sellise laga. Uhh, yhisköögi r66mud..

JÄNESED ja ORAVAD:
Yleeile 6htul/öö paiku nägin väga massive jänest. Need on ikka väga suured siin. Nagu keskmise koera suurused v6i nii. Kalpsas rahulikult meie yhika k6rval ja siis kadus yhe kaljunuki sisse. Ja oravaid on siin ka palju. Yhe teise yhika juures, mis asub suht äärelinnas olen näinud mitmeid oravaid. Tamperelased on vist suht uhked oma oravate yle, ma ei tea miks. Aga kui meil oli siin pubiralli, siis meie v6istkonna nimi oli 'olutoravat' ehk siis 6lleoravad. Mine v6ta kinni.

OVERALL:
Neljapäeval saan oma overalli kätte. See on neil kui uniform v6i kui läburiietus, igastahes, kui on mingi tudengite pidu, siis k6ik kannavad eri värvi tunkesid siin. Ja neid kantakse nii, et käised on seotud vöökohale kinni ja pykste osa peal on erinevad embleemid erinevatelt pidudelt. Väga kreisi. Minu oma saab olema selline metsaroheline.

SÖÖK:
Haha, soomlased ei tea, mis on sool v6i pipar v6i vyrtsid. Nende toidud on suht maitsetud. L6unat söön alati ylikooli juures, kuna see on tudengitele odav (2.35 eurot), aga no kuulge. Kes on enne näinud seda, et kartuleid keedetakse ilma soolata?? 6nneks on seal olemas soola ja pipra toosid, mida suht paljud agaralt kasutavad. Aga siiski, kui nad teeksid kohe k6ik toidud soolaga ja yldse mingisuguste vyrtsidega, poleks nad pooltki nii hullud. Yks hea asi soomlaste juures on aga see, et neid on laktoosivaba piim. Niiet Karla, chop chop siia piima jooma!!!

TÖÖ:
Endiselt otsin siin tööd, kuna vaba aega on n6nda palju. Käisime yhe tyrgi poisiga (Nadir nimeks tal) Postkontoris kysimas, et ega neil ei ole vaja kirjade sorteerijaid, aga nad ytlesid, et praegu mitte, v6ib-olla hooajaliselt j6ulude ajal, kuna siis saadetakse palju kirju. Aga niikaua ei taha oodata, tahan kohe. Nii saatsingi oma CV veel yhte firmasse, kes otsis Estonian native speakerit. Nyyd ootan vastust. Oleks hea nats teenida.

EDASI TAMPERRE:
Hullult tahaks jääda siia terveks aastaks, kuna näiteks kevadsemestril tuleb palju ingliskeelseid etnoloogia loenguid, mis mind huvitaksid. Saatsin maili ka Yli6pilastalitusse, nad ytlesid, et pean kysima k6igepealt Tampere ylikoolist ja siis Tartu Ylikoolist oma 6ppetoolist ja siis palju pabereid täitma jne jne. Lähen uurin seda varsti. Sest m6te tulla/minna tagasi Tartusse, minna tööle ja elada vanematega vaikset elu, ei t6mba yldse (no offence):)

Nii. Nyyd said m6ned asjad kirja. Varsti lippan poodi ja siis lähen pyyan soomlase linna pealt kinni ja siis videolaenutusse ja siis filmi vaatama. Moi moi!

No comments: